گزیده اشعار فروغ فرحزاد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازی آنلاین - بازی فلش - بازبازی - سرگرمی- متن های عاشقانه- و آدرس baz-bazi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 9
بازدید کل : 20387
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

:: کل مطالب : 29
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 5
:: بازدید ماه : 9
:: بازدید سال : 653
:: بازدید کلی : 20387

RSS

Powered By
loxblog.Com

ما فقط بازی و متن های جذاب و با کیفیت رو ارائه می دهیم.

گزیده اشعار فروغ فرحزاد
چهار شنبه 17 آبان 1396 ساعت 16:6 | بازدید : 184 | نوشته ‌شده به دست مدیر سایت | ( نظرات )

باز هم از چشمه لبهای من

تشنه ای سیراب شد سیراب شد

باز هم در بستر آغوش من

رهروی در خواب شد در خواب شد

-------------------------------

می روم خسته و افسرده و زار

سوی منزلگه ویرانه خویش

به خدا میبرم از شهر شما

دل شوریده و دیوانه خویش

----------------------------------

بخدا غنچه شادی بودم

دست عشق آمد و از شاخم چید

شعله آه شدم صد افسوس

که لبم باز برآن لب نرسید

-----------------------------------

آن آرزوی گمشده می رقصد 

در پرده های مبهم پندارم

--------------------------------

نه امیدی که بر آن خوش دل کنم

نه پیغامی نه پیک آشنائی

نه در چشمی نگاه فتنه سازی

نه آهنگ پر از موج صدائی

---------------------------------

لای لای، پسر کوچک من

دیده بربند،که شب آمده است

دیده بربند،که این دیو سیاه

خون به کف،خنده به لب امده است

-------------------------------------

سر به دامان  من خسته گذار

گوش کن بانگ قدمهایش را

کمر نارون پیر شکست

تا که بگذاشت برآن پایش را

-------------------------------------

کتابی،خلوتی،شعری،سکوتی

مرا مستی و سکر زندگانی است

چه غم گر در بهشتی ره ندارم

که در قلبم بهشتی جاودانی است

-------------------------------------

نسیم از من هزاران بوسه گرفت

هزاران بوسه بخشدیم به خورشید

در آن زندان که زندانبان تو بودی

شبی بنیادم از یک بوسه لرزید

-------------------------------------

نی حال دل سوخته دل بتوان گفت

جانم آن گمشده را جوید

زین همه کوشش بی حاصل

عقل سرگشته به من گوید

-----------------------------------

عاقبت خط جاده پایان یافت 

من رسیده ز ره غبار آلود

تشنه بر چشمه ره نبرد و دریغ

شهر من گور آرزویم بود

------------------------------------

امشب به قصه دل من گوش می کنی

 فردا مرا چو قصه فراموش می کنی 

----------------------------------

 تو همان به که نیندیشی

 به من و درد روانسوزم

 که من از درد نیاسایم 

 که من از شعله نیفروزم

--------------------------------

 دیگر نکنم ز روی نادانی

 قربانی عشق او غرورم را

 شاید که چو بگذرم از او یابم 

 آن گمشده شادی و سرورم را

--------------------------------

 از سیاهی چرا حذر کردن

 شب پر از قطره های الماس است

 آنچه از شب بجای می ماند 

 عطر سکرآور گل یاس است

--------------------------------

 شمع ‚ ای شمع چه میخندی ؟

 به شب تیره خاموشم

 بخدا مُردم از این حسرت 

 که چرا نیست در آغوشم

---------------------------------

 منم آن مرغ آن مرغی که دیریست

 به سر اندیشه پرواز دارم

 سرود ناله شد در سینه ی تنگ 

 به حسرتها سر آمد روزگارم

----------------------------------

 بخدا در دل و جانم نیست

 هیچ جز حسرت دیدارش

 سوختم از غم و کی باشد 

 غم من مایه آزارش

-------------------------------

 دیگر نکنم ز روی نادانی

 قربانی عشق او غرورم را

 شاید که چو بگذرم از او یابم 

 آن گمشده شادی و سرورم را

----------------------------------

 تو همان به که نیندیشی

 به من و درد روانسوزم

 که من از درد نیاسایم 

 که من از شعله نیفروزم




:: موضوعات مرتبط: متون , ,
:: برچسب‌ها: اشعار فرحزاد , اشعار فروغ فرحزاد , فروغ فرحزاد , چکیده اشعار فروغ فرحزاد , گزیده ای از اشعار فرحزاد , گزیده ای از اشعار فروغ فرحزاد ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: